7 lucruri de facut pentru o inima de fier

heart Principalele boli ale inimii sunt consecinta stilului de viata. Desi urmarile se vad in timp, majoritatea oamenilor incearca sa faca o schimbare cand deja este prea tarziu. Ce ar trebui sa facem pentru a ne pastra inima tanara si plina de viata?

Nu exista din pacate nici o pastila miraculoasa care sa stearga urmarile imbatranirii si ale unor obiceiuri nesanatoase. Singurul lucru care functioneaza este un stil de viata frumos. Iata x lucruri care va vor face inima sa sara in sus de bucurie.

 

  1. Fa sport cel putin 30 de minute/zi, minim 5 zile pe saptamana!

Un nou studiu din Australia a demonstrat ca statul nemiscat perioade lungi de timp scade durata vietii. Vegetatul are o influenta nesanatoasa asupra lipidelor si glucidelor din sange.

Exercitiul regulat, zilnic, poate reduce riscul cardiovascular. El ajuta atat la controlul greutatii, cat si la prevenirea altor afectiuni ce pot impovara inima, cum ar fi hipertensiunea, colesterolul ridicat sau diabetul. Incercati sa aveti intre 30-60 de minute de activitate fizica moderat in majoritatea zilelor . Totusi, chiar si perioade mai scurte sunt de folos inimii, asa ca este important sa nu renuntati. Puteti sa impartiti acest timp in 3 sedinte de 10 minute, de exemplu, pentru acelasi beneficiu cardiac.

Exercitiul nu trebuie sa fie plictisitor – planificati o seara cu rolele, sau la bowling. Apucati-va de escalada sau faceti-va un abonament la inot!

Aspiratul sau curatul podelelor cu mopul nu este poate la fel de inviorator ca o clasa de Zumba sau Body Slam, dar aceste activitati casnice ard calorii. Puneti o muzica vesela si hai sa ne apucam de treaba!

Exercitiul fizic poate fi falsificat – parcati mai departe, mergeti pe scari, sau iesiti afara si vizitati un prieten, in loc sa ii scrieti pe facebook!

  1. Mananca sanatos!

O dieta sanatoasa poate reduce riscul cardiovascular. Nu uitati sa mancati multe fructe, legume si cereale integrale.

– Faceti timp pentru micul dejun. Este masa peste care nu trebuie sa sariti.foods-good-for-heart

– Mancati nuci, migdale, fistic, alune – au un efect important in reducerea riscului cardiovascular.

– eliminati alimentele cu continut crescut de zahar si sare (majoritatea alimentelor procesate!)

 

  1. Mentineti o greutate normala!

Obezitatea creste atat riscul de boala cardiaca, cat si de diabet sau hipertensiune.

  1. Somn suficient si de calitate!

Privarea de somn nu te lasa doar obosit si cascand toata ziua – iti poate afecta sanatatea. Lipsa de somn duce la risc mai mare de obezitate, hipertensiune, inflarct miocardic, diabet si depresie.

Majoritatea adultilor au nevoie de 7-9 ore de somn pe toate. Daca te trezesti odihnit si fara alarma, inseamna ca dormi suficient. Daca intinzi mereu mana dupa butonul de snooze si te chinui sa te ridici din pat, inseamna ca ai nevoie de mai mult somn in fiecare noapte.sleep-like-a-baby

Fa somnul o prioritate! Fixeaza un orar pentru somn si tine-te de el. Pastreaza linistea si intunericul in dormitor, pentru a dormi mai usor.

Evita cafeaua sau alte substante excitante. Si inchide calculatorul, tableta, telefonul cu cel putin 1 ora inainte de culcare.

  1. Cunoaste-ti numarul!

Nu, nu e vorba de numarul de telefon. Mergeti la control regulat si faceti analize. Chiar daca sunteti tineri, este important sa va faceti analizele uzuale.

  • TA trebuie masurata cel putin o data la doi ani la tineri, mai des daca aveti alti factori de risc.
  • Colesterolul : o data la 5 ani de la 20 de ani, daca aveti hipertensiune sau obezitate. Daca nu aveti factori de risc, incepeti sa il monitorizati regulat de la 35 de ani –barbatii si 45 de ani – femeile.
  • Screeningul pentru diabet se face de la varste mai tinere daca aveti factori de risc sau istoric familial, altfel, incepe in mod normal de la 45 de ani.

 

  1. Renunta la stres.

Stressul creste tensiunea, pulsul si nivelul hormonilor de stress, cum ar fi cortizolul. Astazi, suntem din ce in ce mai putin capabili sa lasam stressul la scoala sau la munca. Este important sa gasiti activitati care sa va reduca stresul: ascultati muzica 10 minute, fara sa faceti altceva. Tricotatul, cusutul sau crosetatul scad stressul. Pentru cei carora nu le place acul, un puzzle are acelasi efect.

Nu uitat sa radeti. Un studiu al Universitatii Maryland arata ca rasul scade stressul ce lezeaza endoteliul – tesutul care captuseste vasele de sange.

  1. Fii voluntar pentru a lupta cu boala de inima.

Oamenii ce participa la activitati de voluntariat au o viata mai lunga si mai sanatoasa. Este chiar atat de simplu. Probabil pentru ca voluntariatul reduce izolarea si creste conectivitatea sociala. Efectul protector asupra inimii este insa cert.

Nu uitat sa aveti grija de inima vostra! 🙂

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s